شارا: بهره گیری از قابلیت های تکنولوژی موبایل برای مقاصد فعالیت های روابط عمومی با توجه به فراگیری روز افزون آن در حوزه ای به نام روابط عمومی موبایل تعریف می شود.

این بهره گیری در شش زمینه ممکن است:
1. اس ام اس
2. ام ام اس
3. نرم افزار
4. وبسایت
5. بلوتوث
6. جی پی اس

روابط عمومی با بهره گیری از این چهار ابزار که در موبایل قابل استفاده هستند می تواند از روش هایی نظیر: اطلاع رسانی، برگزاری مسابقه و نظرسنجی برنامه های خود را اجرا کنند. باید دانست که تکنولوژی موبایل با توجه به ضریب نفوذ بالای آن اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به سایر وسایل ارتباطی دارد. استفاده از روابط عمومی موبایل به چند دلیل انجام می گیرد:

• موبایل وسیله‌ای شخصی است: مردم اغلب به‌طور اشتراکی از تلویزیون و کامپیوتر استفاده می‌کنند،‌ اما به‌ندرت موبایل شان را با شخص دیگری به اشتراک می‌گذارند.
• امکان ارتباط با چند روش وجود دارد: گوشی‌های موبایل امکان ارتباط با صدا یا متن را ممکن می‌کنند. علاوه بر آن، می‌توانید ویدئوها و تصاویری ایجاد کنید، ارسال کرده یا دریافت کنید و همچنین صدا ضبط کنید یا حتی کاغذی را اسکن کنید.
• موبایل رسانه‌ای سیار است و همیشه به مخاطب دسترسی دارید: کامپیوترهای شخصی و تلویزیون برای دسترسی به افراد درحال حرکت مناسب نیستند. دسترسی به محتوا، درحال حرکت، نکته مهم تکنولوژی موبایل است.
• امکان اقدام فوری وجود دارد: معمولا مخاطب می‌تواند به‌سرعت پیام شما را دریافت کند و امکان اقدام سریع نیز وجود دارد. شخص می‌تواند با دیدن یک پیام بلافاصله وارد وب سایت شما شود و اقدامی انجام دهد.

در بهره گیری از موبایل باید به نکات زیر توجه داشت:
1. استفاده از تکنولوژی موبایل نیازمند زیرساخت های اولیه است. بنابراین ضمن تامین سخت افزارها نیازمند هزینه های قابل توجهی می باشد.
2. استفاده از روابط عمومی موبایل برای روابط عمومی هایی که مخاطبان آنها را جوانان و میانسالان تشکیل می دهند توصیه می شود.
3. اجرای اکثر برنامه های موبایل نیازمند گوشی های هوشمند است. بنابراین مخاطبان شما بایستی جزو گروه مرفه جامعه باشند.
4. روابط عمومی موبایل بخشی از حوزه سئو پی آر می باشد. بدین جهت در صورتی که می خواهید مخاطبان شما از وبسایت استفاده کنند باید در طراحی آن از ورژن موبایل نیز استفاده کنید. این کار به اعتبار شما در موتورهای جستجو کمک می کند و باعث افزایش بازدید سایت شما از طریق موتورهای جستجو می شود.
5. محتوای متنی روابط عمومی موبایل باید در کمترین اندازه ممکن تولید شود. همچنین در مورد تصاویر و فیلم ها نیز باید حتی الامکان از تصاویر و کلیپ های کم حجم استفاده شود.
6. در ارسال متون باید مخاطبان به دقت طبقه بندی شوند و برای هر گروه پیام مربوط ارسال شود.